Monday, October 19, 2009

Ceramah Isu semasa di Markas Keadilan Tambun

Pada sebelah malam Pkr Tambun mengadakan Ceramah Isu semasa di lokasi yang sama.
Penceramah dari AMK Malaysia Saudara Khairul Anwar, Yb Chan Meng Kai Adun Smpang Pulai dan Saudara Akhdhor Naib Amk Perak.Majlis di pengerusikan oleh Saudara Tajuddin

Ceramah di sampaikan oleh Saudara Akhdhor naib Amk Perak.Banyak perkara mengenai rampasan kuasa yang berlaku di Perak. Dalam ceramh beliau menerangkan bahawa Kakitangan kerajaan negeri amat gembira bila dapat berkerja bersama kerajaan pakatan yang di pilih oleh rakyat.Mereka tidak merasa di tindas dan tidak dipaksa menghadiri program parti seperti yang dilakukan oleh Umno semasa memerintah.Semasa Pakatan Rakyat memerintah Perak pintu Suk terbuka luas dan rakyat bebas untuk berjumpa dengan pemimpin mereka tanpa rasa takut tidak seperti semasa Umno memerintah hanya kroni dan Kontraktor saje yang datang ke suk mencari Projek. Katanya lagi dalam masa 10 bulan banyak masalah tanah dapat di selesaikan tanpa perlu menunggu 50tahun untuk menyelesaikannnya.


Saudara Khairul Anwar Naib AMK Malaysia tidak kurang hebatnya. Para hadirin terpegun dengan anak muda ini. Beliau pernah bertanding di Parlimen Pekan menentang Najib pada PRU 11. Najib menang tipis 240 majoriti. Ini mengejut Najib. Yang menentang beliau hanya anak muda yang tidak dikenali tetapi hebat ketika berpidato. Ini lah dia anak muda tersebut Saudara Khairul Anwar.Dalam Ucapannya di mana Najib bertanding maka di situ lah beliau kan bertanding menentang Najib. Nasihat beliau pada pengundi jangan terpedaya dengan janji-janji Umno sampai kita lupa yang dah 52 tahun merompak harta rakyat. Jangan terpedaya hanya kerana 1 malaysia,"Pencapaian di utamakan dan Rakyat di utamakan" hanya slogan yang kosong seperti mana Pm yang sudah2.


Penceramah yang ketiga di sampai kan oleh YB Chan Meng Kai.




No comments: