Friday, October 24, 2008

Mahdet Habaq SRK "Berjasa"


Mahdet habaq :

Bekas perdana menteri berkata bintang Bollywood itu "lebih berjasa" daripada beberapa tokoh negara luar yang pernah diberikan anugerah dan pingat kebesaran Malaysia.

Menurut beliau lagi, Shah Rukh Khan antara pelakon tersohor yang berminat membuat filem di negara ini selepas ditawarkan olehnya sehingga Malaysia menjadi destinasi pembikinan filem beberapa lagi syarikat dari Mumbai.

"Saya telah usaha untuk menarik syarikat-syarikat perfileman Bollywood untuk membuat filem di sini kerana ia akan memperkenalkan Malaysia bukan sahaja kepada penonton filem di India tetapi di Eropah juga.

"Tujuannya ialah untuk menarik pelancong ke Malaysia.

"Antara yang sambut jemputan saya ialah Shah Rukh Khan. Dia amat tertarik dengan pemandangan di Malaysia.

Memang la hang sokong sebab "sedarah sedaging" dengan hang... entah-entah SRK ni pun keturunan "Kutty" jugak...

Sekarang ni bila aku dengar nama orang yang ada title "Datuk" atau "Dato'", terus respect level aku turun pada tahap paling rendah dalam sejarah "Penghormatan" diri...

Ada jugak member-member aku dah start panggil pekerja restoran mamak dengan panggilan "Datuk"...

Kah kah kah kah kah...

*sapa makan cili, dia rasa pedas

No comments: